23 September 2021

"Głód" Roxane Gay ****

Jakoś do mnie nie trafiła ta książka. Oczywiście wątek że trauma gwałtu przekształciła się w zabużenie jedzenia i autorka "postanowiła" się utuczyć, aby poczuć się bezpiecznie jest wstrząsający... I trzeba zwiększać swiadomość społeczeństwa, ale... mam wrażenie, że autorka pisze trochę jakby nadal była nastolatką, ciągle wykrzykuje "ja Wam pokarzę"... No i grożenie gwałcicielowi pozostawiło we mnie niesmak. Rozumiem, że ją skrzywdził, ale w takim razie niech wniesie pozew lub go oskarży, a nie grozi mu publicznie w książce, że wie gdzie pracuje i gdzie mieszka i może go ujawnić w każdej chwili... Nie wiem... poza tym mnóstwo oczywistości i mega patetycznych tekstów, które mnie zniesmaczały. Myślę, że nie warto tracić czasu. Aczkolwiek piękna okładka :).