10 December 2014

ADVANCED STYLE *****!


Bardzo dobry film dokumentalny. Nigdy nie sądziłam, że można opowiedzieć tak ciekawą historię o ubraniach;). Tak naprawdę ten film jest jednak o czymś innym... Dla mnie jest o wolności, o byciu kobietą, o starzeniu się i wyborach z tym związanych. Pokazuje jedną z opcji jaką w pewnym momencie życia może wybrać każdy z nas - aktywnej, witalnej, pełnej przyjemności i znaczenia starości... to jest chyba najważniejsze w tym dokumencie, że starość nie musi być smutnym, szarym i brzydkim czekaniem na śmierć...
Niezwykle ciekawy okazał się wątek ubraniowy... Bo właściwie nie chodzi o ubrania, ale o cały styl... O okrycie ciała od stóp do głów... tkaniny, kapelusze, biżuteria, makijaż...  80-latki odwalone jak na galę wręczenia Oskarów przechadzające się ulicami Nowego Jorku. Niesamowity widok i co najlepsze ani trochę nie wydawały się śmieszne czy groteskowe, wręcz przeciwnie niektórym z całego serce zazdrościłam wyglądu...

Jak zwykle się wzruszyłam ;). Tyle życia w tych starszych paniach i... mmm.... aż się trochę zawstydziłam, że tak mało uwagi przywiązuję do tego jak wyglądam... Nie żeby od razu być jak te królowe stylu, bo to nie dla mnie, ale może rzeczywiście warto trochę bardziej się zainteresować i zainwestować odrobinę więcej czasu... ;).  Nie poświęciłabym życia wyglądowi i ciuchom, ale te kobiety zrobiły to w naprawdę dobrym stylu ;). Szacun.

Ah, zapomniałabym. Co nie mniej zaskakujące to to, że reżyserką filmu jest Litwinka Lina Plioplyte.