16 May 2019

"Światło którego nie widać" Anthony Doerr *****

Bardzo dobrze przeczytane. Nie mam dobrej oceny na między 4 gwiazdki a 5, co co jest dobre, ale nie wybitne, ani też bardzo dobre ;). No to może 4+. Historia trochę jak dla starszych nastolatków, taka trochę opowieść jak "Tajemniczy ogród" - chociaż nie umiem uzasadnić dlaczego mi się z kojarzy z tą książką, której z resztą nie czytałam... No nie ważne.
Ponieważ od 2 lat jeździmy do Normandii Saint Molo jest dla nas trochę takim specjalnym miejscem, więc ucieszyłam się mogąc poznać historię tego miasta, o której bardzo niewiele wiedziałam.
Sama fabuła jest w sumie też dość interesująca, splatające się losy różnych dzieciaków i różne ścieżki jakimi los prowadzi je przez wojnę. Dużo o ludziach i trochę o mechanizmach Drugiej Wojny Światowej. W sumie to bardzo polecam, więc może jednak dam 5 gwiazdek ;).