07 March 2019

IT'S BELGIAN (SHORTS) ***** ANIMA 2019

PANTA RHEI (Wouter Bongaerts, BE, 2018, 10’14’’) *****!!
Bardzo fajne. I dobrze narysowane i historia poruszająca. Taka bardzo bliska codzienności i człowiekoi... bo każdy się czasem gubi i nie chce ręcznika... Trailer.


HOME (Koudou Hermann, Jane Mangubat, BE, 2018, 4’) *****
Ciekawa estetyka, bardzo minimalistyczna. Hstoria typowa dla Brukseli, bardzo mi bliska, bo trocę o Gabriele... Teaser.

VELO (Glenn D'Hondt, Birger Platteeuw, BE, 2018, 9’23’’) *****
Cute, no po prostu cute. I takie nostalgiczne i tak bardzo belgijskie od początku do końca. Bardzo dobre. Trailer.


SOUS LE CARTILAGE DES CÔTES (Bruno Tondeur, BE / FR, 2018, 13’) ****
Well... Nie mój styl, ale dość wciągające. Nie do końca zrozumiałam szczerze mówiąc ;). Trailer.


SPERMACETI (Jacky De Groen, BE, 2018, 11’35’’) ****
Właśnie sobie zdałam sprawę, że już kiedyś widziałam jedną animację tej pani. ta nowa jest dużo lepsza, ale zdecydowanie za długa. Sporo naprawdę pięknych scen, ale nie do końca przemawiają do mnie ci piraci ;). Trailer.

RÉCIT DE SOI (Géraldine Charpentier, BE, 2018, 4’53’’) ******!
Bardzo ciekawy animowany dokument o identywikacji płciowej, w dodatku bardzo dobrze narysowany. Trailer.

ALFRED FAUCHET (Georis Mathieu, BE, 2018, 06’40’’) *****
Dziwna, ale interesująca animacja, taka no cóż z jednej strony cnotka, a z drukiej po LSD... ;) Z akcentem humorystyczny. Bardzo dobra powiedziałabym. Trailer.

ROBO (Leo Becker, BE, 2018, 2’45’’) ******!!
Cóż za urocze poczucie humoru, a w dodatku bardzo przyjemne estetycznie. No i Brukselka. Niestety trailer niedostępny.


TUTU (Gaspar Chabaud, BE, 2018, 3’20’’) *****
Uwielbiam gdy twórcy mają poczucie humoru. Urocza etiuda, zabawna i świetnie narysowana. Poprawa humoru gwarantowana. Niestety nie ma próbki video.


NOT TODAY (Marine Jacob, BE, 2018, 5’20’’) *****
Może być też urocza animacja z zaskakująca puentą. Przyjemność oglądania, aż chce się żyć ;). TRAILER.