07 March 2019

BEST OF SHORTS 5 (STUDENTS) ******!! ANIMA 2019

NIE MASZ DYSTANSU (Karina Paciorkowska, PL, 2017, 3'57'') *****
Bardzo dobry. Trailer

DIMANCHE MATIN, (Vinnie Ann Bose, FR, 2018, 4'09'') *****
Cudowne figurki, świetnie wykonana animacja a do tego bardzo zabawna. Trailer.

THERMOSTAT 6 (Maya Avron, Mylène Cominotti, Marion Coudert, Sixtine Dano, FR, 2018, 4'48'') *****
Bardzo zabawne i jaki interesujący pomysł. Można obejrzeć TUTAJ.

SOMEWHERE SOFT, (Satoe Yoshinari, NO, 2018, 4'57'') ****
Ciekawie narysowane, tematyka hmmm... no ile można o miłości ;). Trailer.


GOOD INTENTIONS, (Anna Mantzaris, GB, 2018, 8'35'') ******!!!
Cuuudwne stop-motion. Piękne filcowe laleczki i frapująca historia. Mam wrażenie, że już wiziałam tę animację, ale moze widziałam trailer... który i Wy możecie obejrzeć TUTAJ.

BLOEM? (Jorn Leeuwerink, NL, 2017, 6'46'') ****
Jak pokazać skomplikowany mechanizm społeczny w sposób jasny, lekki ale żeby uzmysłowić widzowi jego straszne konsekwencje? Panu Leeuwerinkowi się udało. TRAILER.


PURA VIDA (Nata Metlukh, EE, 2018, 9'35'') **
Zupełnie nie mój styl. Strasznie długie i źle narysowane. Strasznie się wymęczyłam.



FACING IT (Sam Gainsborough, GB, 2018, 7'32'') ******!
Co za pomysł i jakie przesłanie ;). Rewelacyjne plastelinkowe twarze. Ciekawie pokazane relacje z rodzicami. Bardzo dobre! TRAILER.


PERFORATO (Andrea Giovanni Sitodi, Hannes Oehen, CH, 2018, 4'39'') *****
Hahaha. Lekkie, łatwie i przyjemne, ale z nutką upomnienia jak ważne jest czerpać satysfakcję z pracy. Trailer tutaj.

KWADRATURA KOLA (Karolina Specht, PL, 2018, 4'50'') ******!
Autorka "Nieprawdopodobnie elastycznego człowieka" - od razu poznałam jej wyjątkowy styl i zamiłowanie do figur geomatrycznych ;). Bardzo, bardzo dobre. TRAILER.

SPELL OF THE WEST (Sam Lane, US, 2018, 7'12'') ***
Nie mój styl - ani kreski ani historii. Możecie sami ocenić tutaj.

TANGO TĘSKNOT, (Marta Szymanska, PL, 2018, 5'22'') ******!!!!
Po prostu powalające! Przepiękne i w ogóle dzieło sztuki! Jakie eleganckie i dopracowane i tyle wysiłku włożone - i synchronizacja z muzyką i kształty i olory i forma... CUDOWNE!! najlepszy film wieczoru. Przedsmak TUTAJ.