24 January 2015

LE BAL DES ACTRICES *****

No bardzo dziwny film. Przez pierwsze 15 minut myślałam sobie, OMG co ja tu robię, może powinnam się ewakuować... Ale potem, jak wpadłam w rytm i dostosowałam perspektywę... mmmm... Nie mogłam oderwać oczu i na koniec chciałam więcej. Przede wszystkim powalająca jest reżyserka i główna aktorka w jednym - Maiwenn. Ma bardzo oryginalną twarz, głos, jest patykowata, ale bardzo atrakcyjna... Jednym słowem intrygująca:).
Film pokazuje kręcenie przez nią dokumentu, który nie do końca jest dokumentem... Takie trochę przenikanie się wymiarów. Ostra satyra na "bycie aktorką". Bardzo mnie interesuje jak dużo fikcji jest w tym filmie, a jak dużo jednak dokumentu...
Świetne kosmiczne wstawki, świetne aktorstwo tytułowych aktorek...

Naprawdę ciekawy film, jeden z niewielu ostatnio, który zostawił mnie z przemyśleniami i zagwostką;). Bardzo polecam,