15 January 2015

ETHNIC KITCHEN ******!!!


"Czy Litwa może być ziemią obiecaną?" - fascynujące i zaskakujące pytanie;).

Co za film.... Niesamowity!!!! Jeden z najlepszych filmów jakie widziałam od bardzo dawna!
Po 1. Fascynujący temat, czyli cudzoziemki na Litwie. Na Litwie, która jest bardzo jednolita i w ogóle mono... Ma co prawda swoje mniejszości, ale one są jakby litewskie, natomiast bardzo niewielu jest "prawdziwych obcokrajowców". 
Po 2. Oh... Taki prawdziwy i bliski... Bardzo emocjonalny dla mnie film... Było w nim tyle rzeczy, które sama przeżywałam lub które nadal mnie dotyczą... oh oh oh... i wszystkie pokazane w naturalny, prawdziwy sposób. Na dodatek reżyserka dotarła do poziomów, o których niewiele osób wie... Bardzo wiele ciekawych spostrzeżeń.
Po 3 i najważniejsze - film ŚWIETNE zrobiony!!!! Profesjonalne zdjęcia, muzyka, montaż!!! Wszystko - porządnie, dokładnie, po mistrzowsku zrobione. Jedyne co mogłabym zarzucić, to jeden nudnawy moment - dosłownie jeden!
No i ten montaż, reżyserce udało się wycisnąć z nakręconego materiału to co najważniejsze, to co najbardziej znaczące. Kilka razy miałam łzy w oczach, taki pochodzące gdzieś spod mostka... I ten pomysł z plątaniną języków - genialny!! I wklejenie archiwalnych zdjęć i filmów - świetne.

Bardzo, bardzo, bardzo polecam. Można zamówić bezpłatne DVD.
Więcej informacji o filmie i o całym projekcie: http://www.pasauliovirtuve.eu/en/

Film jest już dostępny na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=fcwHHIokRUs