29 August 2009

"Kastusiowy pamiętnik" L.Asipienka, K.Kwiatkowska *****!




Mam bardzo dobrego znajomego Saszę, który jest z Białorusi. Od kilku miesięcy wierciłam mu dziurę w brzuchu, żeby zorganizował w kawiarni jakieś spotkanie o Białołorusi, ale Sasza ciągle się wykręcał... W końcu przycisnęłam o do muru. W rezultacie czego Sasza skontaktował mnie z Ludmilą...

Spotkałyśmy się w kawiarni i bardzo polubiłyśmy:)! DOstałam od Ludmily jej książkę, przeczytałam ją w dwa wieczorki i się zachwyciłam! Książka zawiera kilka historii białoruskich studentów, którzy uczestniczyli lub uczesniczą w Programie Kalinowskiego. Jest to program stypendialny dla studentów białoruskich, którzy z powodów politycznych nie mogli kontynuować studiów u siebie. Dzięki programowi mogą studiować w Polsce.

Każda z historii jest inna, każdy bohater posługije się wyjątkowym językiem, na dodatek myślę, że pokazują generalnie cały przekrój stypendystów, opisują jak wylecieli ze studiów? dlaczego? jak wyglądała ich droga do Polski i w końcu jak odbierają nasz kraj.

Książki nie można kupić, ale niedługo będzie można zdobyć w kawiarni jak Ludmila przekaże mi kilka egzemplarzy. Bardzo, bardzo polecam! Dodatkowo, książka ma śmieszną formę, ponieważ pierwsza połowa jest po polsku, a druga po białorusku.